القرموطى يتهم ابونا مكارى يونان بالفتنة ويطالب الدولة


نص كلام القرموطى 
الشيخ سالم عبد الجليل اتكلم عن اخوتنا المسيحيين كلام لا يليق كلنا وقفنا ضد الكلام الى قالة الشيخ سالم عبد الجليل 
و اقول انة راجل فاضل ومحترم خانة بعض الالفاظ او خانة تعبير او هو قاصد اين كان الامر لكن فى النهاية ما قالة شئ استفزنا كلنا ... القص مكارى يونان ماشى على نفس الدرب بس مكارى قاصد انة يرد بنفس الصيغة التى اثارة استفزازنا لما الشيخ سالم اتكلام واضافة فى بكرة فى بعض الصحف يمكن فى اليوم السابع زملاء لينا مكارى يونان قس الفتنة على درب الكراهية ماذا سنفعل مع القس مكارى يونان معرفش بقا ... يعنى فى وقفة معة ولا لا خصوصا انا دخلت على اليوتيوب قبل موصل لحضرتكم .. دا بيتكلام عن الجن والسحر والحجات دى وكدة الى اخرة ... يعنى المسائل مش مظبوطة ام هو قاصد فادى حاجة تانية لكن الاسلام وحد السيف ودخل بالحروب والى اخرة وانتم تعرفة من الديانة ... يا فندم الى انت بتقولة فتنة يبقا فى وقفة معة الوقفة دى منين انا معرفش بقة زى ما بقول حضرتكم تانى حتى فى الاعلام بيحصل ان فى تجاوز من حد احنا كا اعلام بنقف او انا تجوزات بقف مع نفسى يعنى لو الدكتور احمد عكاشة قلى انت استفزازى ها قبلها انت ادائك الاعلامى ضعيف هاقبلها انت ما بتفدشى انت مش مفيد فى المجتمع هاقبلها هو بيكلم العامل النفسى قبول النفس او قبول الشخص لى لنا بقولة صح ولا غلط فا منتظرين حل مع الكلام الى قالة مكارى يونان زى ما قولنا لحضرتكم نقف بالمرصاد لى اى واحد بيثير فتنة مش نقصة هى مكارى يونان يعنى مش نقصة وبالتالى الحل معاة او الحل مع المسؤلين انا مش عايز اقول الكنيسة لا بقول الحل معة المسؤلين فى الدولة كيف يتم التعامل مع مكارى انا كنت فاهم انة بيتكلام كلام فى قناة خرجية لا دا هو جوةذا منصب جوة فى قلوب بت او حاجة كدة يعنى انت ليك منصب فى الداخل وانت تنتمى فى الاول والاخر لى منصبك يؤول للكنيسة فى الاخر بس انا مش ها طالب الكنيسة انا بطالب الدولة كيف سا يتم التعامل مع مكارى يونان 
شاهد الفيديو من هنا  

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الأمير عبدالله الصباح يتخلى عن المعتقد الاسلامى ويتحول إلى المسيحية

إنما نهاية كل شئ قد اقتربت

كيفية استخدام بياض البيض أو صفار البيض للشعر